BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 23, 2010

rasa marah dan geram dan macam2 ada....

Salam .
Tajuk entry aku tgahari ni adalah seperti di atas oke??
Kalo tak oke pon, korg oke2 kn laa ea…
Huhu dimulakan dengan lafaz Bismillah....

1. kes bunuh adik syafiah humaira.

aku marah dan geram bila baca suat khabar hr ni…pe yg buat aku geram adalah kes bunuh adik syafia humairah yg kne bunuh ngn teman lelaki ibu dy sendiri… aku happy sgt2 mulanya bila bce tentang pembunuh tuh kne hukum gantung.. tp kn tba2 aku jd naik angin bila tang ibu adik malang ni kuarkn kenyataan yg dy tetap syg kn pembunuh anak nya tuh…hmmm mendidih darah aku tahap didih yg tertinggi skali… dah tuh ibu dy ckp lg, dy syg kn pmbunuh tuh sbb pmbunuh tuh syg sgt2 kt ank dy…huh!! Syg pe jadah nye… ibu dy ni kne apa pon aku tak tau ar….

Tulah kn… bila ht dah syg… kerana cinta jugak sggup ketepikan soal bunuh anak sendiri… aku bce pon bukan laa kt paper tp aku online kt harian metro so aku terbaca laa…aku ada gak bce komen2 pmbaca tntg kes ni, majority nye sume bengang ngn ibu dy…huh…tak paham ngn ibu adik malang ni…

Wahai ibu kpd syafiah humairah, kalo laki tuh syg anak ko… tak kn laa dy sggup bunuh n dera anak ko… dan fikir laa sendiri ngn akal fikiran tuh…

Dan satu g… masa hakim jatuh kn hukuman kt pmbunuh tu, mak c pmbunuh ni lak kuakn kenyataan yg anak dy tak salah dan dy nk gantikn tmpt anak nye tuh… tp tu laa ni mungkin la bly di klasifikasikn sbg kasih nye sorg ibu pd anak nyer kn… hmm tp knyataan ibu pmbunuh ni yg kata anak dy tak salah tuh buat aku pikir berkali2….




2. kes BENDERA di Indonesia.

Kes yg ni lak dah lama aku pendam kn dan tgk jer kerenah BENDERA ni kt lua sana tuh…. Aku ingt kn hr tuh da reda dah pasal ni upanya hampeh!! Ada g yg tak puas ht… kali ni lak pasai dera n rogol amah kt p. pinang tuh….

Erm… kali ni dorg serang umah Duta Malaysia kt Indonesia tuh konon nk halau warga Malaysia dr indonesia… apala yg dorg fakir sbna nyer ea?? Dorg nk apa sbna nyer pon aku tak faham… arituh cbok pggil warga indo kt Malaysia ni yg hmpir 2 juta tuh blik ke indo… bila indo kt cni tak layan dgn dorg tuh dorg wat hal lain lak… kali ni halau warga Malaysia lak…

Aku ni tertanya2 mana PM Negara dy ea?? Macam tutup mata jer dgn keadaan kt sana… dah laa bakar bendera kita… campak najis lak kt umah Duta Malaysia… sungguh memalukan skali..!!

Dorg kt sana tak fakir ke… org kt Malaysia ni jaga sgt org dy kt sini…. Tgk laa…klo korg pasan kn, kt tv kita ni byk gila drama Indonesia… aku tak faham kdg2… aku keliru… ni Malaysia ke Indonesia??? kdg2 aku ter piker gak kita yg tumpang indo ker, indo yg tumpang kita?? Huh!! Tp mereka masih tak bukak mata n minda gak…

Malaysia bertungkus lumus hUkum penjenayah yg dera nirmala bonat tuh…tp dorg tak nmpk jugak kn… aku asa dorg tak bce kot suat kbr luar ngara dorg tuh… tak pon kt sna tade surat kbr liputan khas untuk luar Negara…

Aku ni kalo ikot kn marah mmg nk maki2 jer dorg ni.. tp aku tahu, aku maki pon dorg bkn tahu pon… lg pon menda gini tak pyah nk tunjuk sgt kita marah ker apa.. sbb api kne balas ngn air… sbb tu la rakyat Malaysia n kerajaan kt Malaysia ni wat relaks jer… tade pon nk wt demonstrasi halau warga indo kt sini… kalo piker logic nye boleh jer nk halau… tp Malaysia bukan lah KEJI macam org2 BENDERA tuh…

Aku harap sgt PM Indonesia tuh bukak mata n hukum org2 BENDERA yg sesuka ht buat kecoh tuh,,, tade adap n disiplin betol lah… org2 BENDERA tuh tak fikir yg kebanyakan nye kuaga Indonesia kt sana tuh mkn n pakai hasil drpd carian rezeki indo kt sini… depa lak suka2 ht nk wt onar tntg Malaysia ni… aku rasakan, antara org2 BENDERA tuh msti ada family yg kje kt sini… tp padan muka dorg, pggil warga indo kt sini, tp warga indo kt sini tanak balik… sbb tuh laa dy nk halau warga kita dr sana… aku harap ahli kuarga Duta Malaysia kt sana n student2 malaysia kt sana tabah n sabar laa menempuh hr2 mereka dgn ancaman BENDERA yg tak ada otak tuh….

Oke lah kemarahan aku da habis wt masa ni..
(RIBUAN TERIMA KASIH KPD PEMBACA YG SUDI JENGUK BLOG YG TAK SEBERAPA NI (.")
Tata,,
Salam.

0 yang mencorat coretkan: